Allah wants me to be stronger.

Prioritise.

Allah Allah Allah. Sayang betul Allah pada aku ni. Dugaan demi dugaan Allah bagi, tanda Dia ingat. Alhamdulillah untuk dugaan-dugaan ni.

Ada satu perkara yang selalu aku pasakkan dalam jiwa, selalu aku ulang-ulang.
Sekejap saja sebenarnya hidup di dunia ni. Rasa penat? Tak mengapa. Rehat sebentar, tapi jangan terus statik. Perlahan-lahan bergerak juga ke depan. Sebab kita hidup di dunia ada dua tujuan.

Satu :

Menjadi khalifah

Dua :

Menjadi hamba.

Jadi buatlah tanggungjawab kau. Islam lah kau wahai diri. Patuhlah. Tunduklah.

Sekejap saja hidup di dunia ni.

Nanti di syurga Firdaus (insyaAllah ameen) berehatlah kita. Berehat sepuas-puasnya. Allah nak bagi hadiah. Allah nak bagi sungai. Allah nak bagi istana.

Allah nak bagi bertemu dengan Allah. :')

Itu yang paling utama. Bertemu Allah. Allah yang sayang pada kita. Allah yang banyak beri motivasi pada kita. Allah.

Allah. Berikanlah aku kesabaran dan kekuatan yang tinggi. Janganlah aku mensia-siakan hidupku sendiri. :')

Rindu. Rindu Allah.

0 Comments