Mari.

Mari kita pusing pada saat ini 4 tahun yang lepas.

1.24 pm, baru sudah makan tengah hari bersila di lantai, dengan menu telur dadar goreng dan terung sambal. Bergelak tawa melihatkan Eka yang mengajuk setiap jenis perbualan. Fiq yang cuma senyum sekilas kemudian terus tak layan. Iya yang menokok tambah personafikasi sampai semua terduduk dengan nasi yang dah berluak sampai kering tangan.

Mari kita lihat 10 minit kemudian dari saat ini pada 4 tahun lepas.

Saat Hannah bersuara meminta agar dikejutkan bila jarum jam mencecah angka dua. Saat alarm Hazirah berbunyi lagu K-pop yang bingit, menjerit minta perhatian. Saat Ili tekun menghadap laptop dengan ujian Mekanik tahun-tahun lepas. Saat aku tersenyum sendiri dengan mesej di Skype, walaupun dengan hati yang berduka hebat, cuba mengalirkan rasa sakit dengan ketawa yang dibuat-buat.

Boleh tak kita betul-betul pusing? Literally?

Please.

Happy birthday Fiq. Aku sayang kau.

Aku masih ingat 2 bulan lepas kita kenal, kau tarik tangan aku bila aku nak lintas jalan, takut kena langgar dek kereta (aku memang tak pro bila bab lintas jalan ni), sambil cakap, " Yana, aku sayang kau lagi tahu tak?"

Aku ingat sampai sekarang.


1 Comments

  1. still, aku sayang lagi kau tahu tak.walau senyap macam mana pon aku x bukak skype,x bukak fb. aku sayang kau jugak.

    ReplyDelete